Lokomotywy TRAXX już na torach
Lokomotywy TRAXX to nowa jakość na polskich torach. Dzięki ich wykorzystaniu z posiadanymi, zmiennokierunkowymi wagonami piętrowymi jako pierwsi w Polsce będziemy uruchamiać pociągi typu push-pull. To będzie bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale - co więcej - w kierunku budowania nowych standardów w pasażerskim transporcie kolejowym - powiedział prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan.
Obecny podczas prezentacji floty Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik ocenił, że pierwsza samorządowa spółka kolejowa nie tylko się przeobraża, ale zaczyna wyznaczać kierunek zmian na polskich torach.
Wicepremier i Minister Gospodarki Waldemar Pawlak, który był obecny na przekazaniu lokomotyw podkreślił, że zmiany na kolei powinny być przeprowadzane w sposób przemyślany, tak aby nie wpływały negatywnie na usługi oferowane pasażerom. Należy ujednolicić system opłat za przejazdy pociągami różnych spółek. To znacznie ułatwi pasażerom korzystanie z oferty poszczególnych przewoźników. Podróżny kupujący bilet na przejazd z punktu A do B nie powinien zastanawiać się, czy jest on honorowany przez daną spółkę, czy też nie - powiedział.
Nowe lokomotywy zostaną wykorzystane przez jeżdżące od trzech lat wagony piętrowe, które również dostarczył Bombardier. Pozwoli to na pełne wykorzystanie ich możliwości - piętrusy będą ciągnięte lub pchane przez lokomotywę, co spowoduje oszczędność czasu przy zmianie kierunku jazdy.
Od września składy pojadą do Radomia, Płocka, Działdowa i Łukowa.
Niektóre dane techniczne lokomotyw Traxx P160 DC dla KM:
• Skrajnia: UIC 505-1
• Napięcie znamionowe: 3 kV DC
• Układ osi: Bo'Bo
• Liczba silników trakcyjnych: 3-fazowe silniki asynchroniczne
• Moc maksymalna: 5,6 MW
• Maksymalna siła trakcyjna przy rozruchu: 300 kN
• Siła hamowania elektrycznego: 150 kN
• Moc hamowania elektrycznego: 2,6 MW
• Maksymalna prędkość: 160 km/h
• Konwerter trakcyjny: IGBT chłodzony wodą
• Pantografy: 2
• Długość pomiędzy zderzakami: 18 900 mm
• Maksymalna szerokość: 2 977 mm
• Średnica koła nowego: 1 250 mm
• Średnica koła zużytego: 1 170 mm
• Masa służbowa: ok. 84 t
Więcej na ten temat możemy przeczytać na stronie Samorządu Województwa Mazowieckiego, klikając w link poniżej:
http://www.mazovia.pl/aktualnosci/art,2880,nowe-lokomotywy-elektryczne-dla-skladow-pietrowych-eksploatowanych-na-mazowszu-przez-koleje-mazowieckie.html