13:55
Karta Mazowiecka – dla wygody podróżnych
Pilotażowy etap projektu zakłada wydanie pierwszych 5 tysięcy sztuk kart. Podróżny będzie miał możliwość zakodowania na nich następujących rodzajów biletów:
- sieciowego imiennego KM (dobowego, 3-dniowego, miesięcznego, kwartalnego, rocznego);
- odcinkowego imiennego KM (tygodniowego, dwutygodniowego, miesięcznego, kwartalnego);
- strefowego imiennego KM (czasowego, miesięcznego, kwartalnego);
- abonamentowego KM;
- wydanego wg ofert specjalnych obowiązujących w pociągach KM;
- jednorazowego;
- długookresowych ZTM (30- i 90-dniowych oraz biletów seniora).
Cieszę się, że istotnym inwestycjom taborowym, jakie w tym roku zrealizuje spółka Koleje Mazowieckie, towarzyszy również tak ważny krok w rozwoju, służący podniesieniu jakości obsługi klientów, jakim jest Karta Mazowiecka. Jest to projekt, który był poprzedzony intensywnymi pracami, dlatego mam nadzieję, że ten nowoczesny nośnik będzie dobrze służył naszym podróżnym. Będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi osób korzystających z tego elektronicznego biletu, które z pewnością przyczynią się do dodatkowego usprawnienia działania Karty Mazowieckiej – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Na specjalnie uruchomionej stronie internetowej www.karta.mazowieckie.com.pl, która została dedykowana obsłudze Karty Mazowieckiej, podróżni mogą m.in. założyć konto użytkownika, złożyć wniosek o wydanie Karty, czy znaleźć informacje na temat Karty Mazowieckiej, a także Regulamin. Dla wygody podróżnych działa także adres mailowy karta@mazowieckie.com.pl, pod który podróżni mogą przysyłać pytania i uwagi związane z korzystaniem z Karty Mazowieckiej. Dodatkowo obsługa Karty Mazowieckiej odbywa się poprzez Punkty Obsługi Klienta, zlokalizowane w 12 miejscach: na Dworcu Warszawa Wschodnia, Warszawa Wileńska, Warszawa Gdańska, Warszawa Śródmieście, (przy peronie 1. i 3.), w Otwocku przy ul. Orlej 1, w Radomiu przy ul. Plac Dworcowy 2, w Żyrardowie przy ul. Piłsudskiego 1, w Grodzisku Mazowieckim przy ul. 1 Maja 4, w Sochaczewie przy ul. Sienkiewicza 5, w Ciechanowie przy ul. Sienkiewicza 73 oraz w Siedlcach przy ul. Zdanowskiego 1. Kodowanie biletów możliwe jest w wybranych kasach biletowych oraz w biletomatach.
Przedstawiciele ASEC S.A., Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie oraz Wincor Nixdorf Sp. z o.o. na temat Karty Mazowieckiej:
ASEC jest dumny z możliwości dostarczenia dla Kolei Mazowieckich jednego z najnowocześniejszych w Polsce elektronicznych systemów biletowych, za pomocą którego na jednym nośniku można doładować bilety różnych przewoźników: zarówno kolejowych jak i transportu miejskiego. Koleje Mazowieckie, lider innowacyjnych rozwiązań, jako pierwsze w Polsce przełamały stereotyp kolejowego biletu papierowego i zaproponowały pasażerom nowoczesne i przyjazne rozwiązanie oparte o inteligentną kartę mikroprocesorową. Kodowanie na Karcie Mazowieckiej dwóch biletów, kolejowego i ZTM Warszawa jest dużym ułatwieniem dla pasażerów korzystających z usług obu przewoźników. Aby podnieść komfort podróżowania, zapewniliśmy pasażerom możliwość doładowania Karty Mazowieckiej i Warszawskiej Karty Miejskiej w automatach sieci ASEC. Dzięki temu, że Koleje Mazowieckie wybierają najnowocześniejsze rozwiązania i dbają o jak najwyższą jakość usług, system który został stworzony we współpracy z ASEC zapewnia pasażerom pełną wygodę – powiedziała Anat Arazi, Prezes Zarządu ASEC S.A.
Bardzo wielu pasażerów podróżujących po Warszawie komunikacją miejską, organizowaną przez ZTM, dojeżdża do stolicy pociągami Kolei Mazowieckich. Dzięki Karcie Mazowieckiej, zamiast dwóch oddzielnych kart z biletami, będą mieć w portfelu tylko jedną. To będzie dla nich duże ułatwienie. A bilety na niej będą mogli kodować nie tylko w naszych Punktach Obsługi Pasażerów, ale również w punktach sprzedaży Mennicy i ASEC-u oraz w sukcesywnie rozszerzanej sieci automatów biletowych. Wspólni pasażerowie Kolei Mazowieckich i ZTM mają do dyspozycji już ponad 3,3 tys. punktów, w których mogą zakodować bilety ZTM na Karcie Mazowieckiej – powiedział Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Wdrożenie biletu elektronicznego Karta Mazowiecka przyczyni się niewątpliwie do usprawnienia procesu obsługi pasażerów. Jednocześnie uważam, że udostępnienie nowoczesnego nośnika stwarza w przyszłości nowe możliwości w zakresie oferowania dodatkowych usług pasażerom korzystającym z Karty Mazowieckiej. Cieszę się, że efekty współpracy partnerów zaangażowanych w realizację tego projektu już niebawem zafunkcjonują w praktyce – powiedział Michał Strzyczkowski, General Manager Retail PL/UA w Wincor Nixdorf Sp. z o.o.
Dodatkowych informacji udziela:
Donata Nowakowska, Rzecznik Prasowy „Kolei Mazowieckich – KM”
e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664