Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2015-09-14
13:55
Kategoria

Koleje Mazowieckie wspierają życzliwość w komunikacji miejskiej

O tym, że życzliwość w środkach transportu jest sprawą dużej wagi, nikogo nie trzeba przekonywać. A jednak bardzo często na co dzień zapominamy o tym, że w autobusach, tramwajach i pociągach powinniśmy zachowywać się w taki sposób, by zarówno nam, jak i pozostałym osobom podróżowało się przyjemnie. I właśnie temu ma służyć druga już odsłona kampanii. „Proszę, daj mi wysiąść, zanim wsiądziesz”, „Dziękuję, że zapytałeś, czy pomóc mi wsiąść”, „Proszę, zdejmij plecak”, Proszę, ustąp mi miejsca”, „Korzystam, jadę, więc szanuję”, „Dziękuję, że dyskretnie rozmawiasz przez telefon”, „Dziękuję, że przy mnie nie palisz… Nawet e-papierosa” – to najważniejsze zwroty, wokół których skupia się tegoroczna akcja edukacyjna. Dotyczą one tych zachowań, które najbardziej wpływają na negatywną atmosferę w środkach transportu. A ponieważ życzliwości powinniśmy się uczyć już od najmłodszych lat, jedną z ważniejszych grup odbiorców kampanii są dzieci. To m.in. z myślą o nich akcji towarzyszą postacie monsterów o zabawnych, ale też wymownych imionach: Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant, Kłapodziób Wylewny, Knyszojad Smrodliwy oraz Zastawiacz Olbrzymi.

Organizatorami kampanii Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej są Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe i Zarząd Transportu Miejskiego, a partnerami Koleje Mazowieckie, Uniwersytet Warszawski, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Świat bez Wandalizmów, Jazda na Dzień Dobry i Wawerskie Centrum Kultury. Akcja potrwa do końca tego roku.

Dodatkowych informacji udziela:

Donata Nowakowska, Rzecznik Prasowy „Kolei Mazowieckich – KM”

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl

tel. 22 47 37 551, kom. 661 929 207