Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2019-08-27
13:58
Kategoria

POCIĄGIEM PO EUROPIE

Anna Orłowska z powiatu sochaczewskiego i Adam Fortuna z Warszawy już niebawem wybiorą się w podróż po Starym Kontynencie. To efekt wygranej w pierwszej edycji konkursu „Przez Europę z biletem Interrail” organizowanego w ramach projektu YOUMOBIL. Nagrody odebrali dziś z rąk marszałka Adama Struzika i Dariusza Grajdy, członka zarządu, dyrektora handlowego Kolei Mazowieckich.

­– Coraz częściej wybieramy kolej jako alternatywę dla samochodu. Tak jest szybciej i taniej. Jednak podróż koleją, na długich trasach może też być szansą na zwiedzanie Polski i Europy. Myślę, że przed naszymi laureatami wspaniała podróż – mówi marszałek Adam Struzik.

Zwycięzcy konkursu (reporterzy YOUMOBIL) otrzymali bilety INTERRAIL Global Pass ważne przez 22 dni, które pozwalają odkryć 40 000 miejsc i podróżować koleją przez 31 różnych krajów. Zadaniem zwycięzców konkursu będzie odwiedzenie co najmniej 5 z 7 miast/regionów (w tym Płocka) biorących udział w projekcie: Quedlinburg (Niemcy), Modena (Włochy), Brezno i Žilina (Słowacja), Płock (Polska), Kraj Południowomorawski (Czechy) i Dugo Selo (Chorwacja). Dodatkowo każdy reporter YOUMOBIL zamieści w mediach społecznościowych lub na blogach (po polsku i po angielsku) relację z wizyty w każdym z 5 odwiedzanych miast/regionów, w której opisze swoje wrażenia, doświadczenia i ciekawostki z podróży. Zwłaszcza te dotyczące transportu publicznego. Relacja może mieć dowolną formę – zdjęć, filmów, tweetów czy krótkich artykułów.

Konkurs „Przez Europę z biletem Interrail” to jeden z trzech konkursów zaplanowanych w ramach projektu  YOUMOBIL „Promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży z obszarów wiejskich poprzez lepszy dostęp do europejskiej i krajowej sieci transportu pasażerskiego”, współfinansowanego w ramach Programu Interreg Central Europe 2014–2020.

Celem tej inicjatywy, realizowanej przez samorząd województwa mazowieckiego i Koleje Mazowieckie jest promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej tereny wiejskie oraz zachęcenie ich do podróżowania środkami publicznego transportu zbiorowego. W ramach projektu organizowane będą m.in. konkursy, warsztaty i spotkania z dziećmi oraz młodzieżą. Stworzony zostanie również program lojalnościowy. Wszystko po to, aby poprawić wizerunek i zwiększyć atrakcyjność zbiorowego transportu publicznego.

– To ważne, by kształtować pozytywne trendy związane z komunikacją wśród dzieci i młodzieży oraz uczyć rozsądnego, a zarazem ekologicznego stylu życia. W dobie narastającego problemu zanieczyszczeń powietrza nasze decyzje dotyczące środka transportu, który wybieramy na co dzień, są niezwykle ważne i mają znaczenie społeczne. Zaszczepianie w młodych nawyku korzystania z transportu publicznego to działanie, które będzie mieć pozytywne skutki dla nas wszystkich. Zwycięzcom konkursu życzę wspaniałych wrażeń i fantastycznych podróży, które kształcą – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Projekt będzie realizowany do grudnia 2021 r. Bierze w nim udział 8 partnerów z 6 krajów Europy Centralnej.  Całkowita wartość projektu wynosi ponad 1,8 mln euro,  przy czym wartość projektu realizowanego na Mazowszu wynosi blisko 140 tys. euro.

 

Marta Milewska

Rzeczniczka Prasowa

Biuro Prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

tel. 22 59 07 602, kom. 510 591 974

e-mail rzecznik@mazovia.pl

Donata Nowakowska

Rzecznik Prasowy

„Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

tel. 22 47 37 551, kom. 661 929 207

e-mail d.nowakowska@mazowieckie.com.pl