15:41
W telefonie
Zakup biletu przez telefon komórkowy
Teraz bilety Kolei Mazowieckich można w prosty sposób kupić za pomocą swojego telefonu komórkowego. Wszystko dzięki wykorzystaniu intuicyjnego i bezpiecznego systemu SkyCash.
Jakie bilety można zakupić przez telefon?
Od 1 października 2016 r. za pośrednictwem aplikacji mobilnej SkyCash można nabyć bilety:
- jednorazowe,
- strefowe czasowe,
- dobowe,
- 3-dniowe
- jednorazowe wg ofert specjalnych,
- na pociąg „Dragon”,
- na pociąg „Słoneczny”.
Sposób zamawiania biletów w 3 krokach
- Krok 1 – pobranie aplikacji SkyCash
Jest ono jednoznaczne z rejestracją w systemie. Można to zrobić np. na stronie internetowej www.skycash.com lub m.skycash.com (wersja mobilna).
- Krok 2 – doładowanie konta
Swoje konto w systemie SkyCash można doładować m.in. za pomocą takich systemów, jak: Przelewy 24, dotpay czy Premium SMS. Numer konta SkyCash, na który należy dokonywać przelewów, można znaleźć w panelu użytkownika po zalogowaniu się na www.skycash.com.
- Krok 3 – zakup biletu
Aby zakupić bilet należy:
- wybrać stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu, ewentualnie rodzaj przysługującej ulgi;
- na podstawie zaprezentowanego w Aplikacji mobilnej rozkładu jazdy wskazać połączenia, którymi będzie realizowany przejazd;
- wybrać spośród zaproponowanych ofert najkorzystniejszą i dokonać płatności za bilet.
Kontrola biletów
Podczas kontroli biletów Użytkownik zobowiązany jest do okazania ekranu aplikacji z wyświetlonym kodem 2D, ruchomym logiem zamieszczonym poniżej oraz danymi o kontrolowanym bilecie. Kontrola biletu telefonicznego polega na weryfikacji wzrokowej posiadanych zabezpieczeń i sprawdzeniu informacji o zakupionym bilecie lub weryfikacji danych zawartych w kodzie 2D przy pomocy kasy mobilnej. W przypadku biletu telefonicznego weryfikowany jest dodatkowo dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość pasażera. Bilety ulgowe weryfikowane są wraz z dokumentem poświadczającym uprawnienia do ulgi.
Zwrot biletu
Pasażer w aplikacji SkyCash może dokonać zwrotu zakupionego biletu przed rozpoczęciem jego terminu ważności. W przypadku niedotrzymania ww. terminu o zwrot należności za odpowiednio poświadczony niewykorzystany bilet można ubiegać się w drodze pisemnej reklamacji kierowanej do Kolei Mazowieckich.
Zwrot należności za niewykorzystany bilet dokonywany jest na konto, z którego dokonano płatności za bilet.
Reklamacja
Użytkownik po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu biletu telefonicznego powinien wnieść reklamację do Zespołu skarg i reklamacji Kolei Mazowieckich, ul. Lubelska 26, 03-802 Warszawa, bądź na adres e-mail: skargi@mazowieckie.com.pl lub w dowolnym punkcie odprawy KM.
Reklamacje dotyczące wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów/kierowników pociągów powinny być składane w okienku Wydziału Windykacji na dworcu Warszawa Wschodnia od strony ul. Lubelskiej, bądź na adres e-mail: reklamacje@mazowieckie.com.pl.
Reklamacja powinna odpowiadać warunkom określonym w rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 7 marca 2006r. Nr 38, poz. 266).
Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia, w ciągu 30 dni od daty wpływu.
Regulamin aplikacji SkyCash
Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej www.skycash.com/regulamin.html.
Szczegółowy regulamin usługi Bilet w aplikacji mobilnej w ”Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. można znaleźć pod adresem www.mazowieckie.com.pl/pl/regulamin-uslugi-bilet-przez-telefon-komorkow…
W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Koleje Mazowieckie – KM (RP-KM).
Serdecznie zapraszamy do kontaktu
Szczegółowe informacje można otrzymać również w kasach biletowych KM i pod numerem telefonu: 22 364 44 44.