07:50
Zakup biletu w aplikacji mobilnej mPay
Podróżujący pociągami Kolei Mazowieckich mogą szybko i wygodnie zakupić bilety w aplikacji mobilnej mPay. Można ją pobrać bezpłatnie ze sklepów: Google Play, AppStore i Huawei AppGallery lub bezpośrednio przez stronę operatora (www.mpay.pl).
Za pośrednictwem aplikacji mobilnej mPay można nabyć bilety:
- jednorazowe,
- jednorazowe wg ofert specjalnych, w tym na pociąg „Słoneczny” lub „Słoneczny -BIS",
- strefowe czasowe,
- sieciowe KM (dobowe i 3-dniowe),
- Wspólny Bilet Samorządowy.
Jak kupić bilet w aplikacji mPay?
Aby zakupić bilet należy w aplikacji założyć konto i zapewnić środki do realizacji transakcji
– do wyboru jest przedpłacona portmonetka, podpięcie karty płatniczej lub karta w elektronicznym portfelu kart MasterPass. Sama transakcja zakupu jest realizowana w trzech prostych krokach.
- W zakładce „Produkty i usługi” należy kliknąć w kafelek „Koleje i busy”, wybrać Koleje Mazowieckie, następnie wybrać stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu, ewentualnie rodzaj przysługującej ulgi.
- Na podstawie zaprezentowanego w Aplikacji mobilnej rozkładu jazdy wskazać połączenia, którymi będzie realizowany przejazd.
- Wybrać spośród zaproponowanych ofert najkorzystniejszą i dokonać płatności za bilet.
Jak wygląda kontrola biletów zakupionych w aplikacji mPay?
Podczas kontroli biletów należy otworzyć zakładkę „Moje bilety”, w której zapisany jest zakupiony bilet i okazać ekran aplikacji z wyświetlonym kodem 2D, ruchomym logiem zamieszczonym poniżej oraz danymi o kontrolowanym bilecie. W ten sposób można wygodnie potwierdzić uprawnienie do przejazdu. Należy pamiętać, że przy przejazdach na podstawie biletów ulgowych konieczne jest okazanie dokumentu potwierdzającego uprawnienie do ulgi.
Jak wygląda zwrot biletów zakupionych w aplikacji mPay?
Pasażer w aplikacji mPay może samodzielnie dokonać zwrotu zakupionego biletu przed rozpoczęciem jego terminu ważności. W przypadku niedotrzymania ww. terminu o zwrot należności za odpowiednio poświadczony niewykorzystany bilet można ubiegać się w drodze pisemnego wniosku kierowanego do Kolei Mazowieckich.
Zwrot należności za niewykorzystany bilet dokonywany jest na konto, z którego dokonano płatności za bilet.
Reklamacje
Użytkownik po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu biletu w aplikacji mobilnej mPay powinien wnieść reklamację do Zespołu Skarg i Reklamacji Kolei Mazowieckich, ul. Lubelska 26, 03-802 Warszawa, bądź na adres e-mail: skargi@mazowieckie.com.pl lub w dowolnym punkcie odprawy KM.
Regulamin usług dostępny jest tutaj.