Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2015-09-23
07:36
Kategoria

Pierwszy polski Push–Pull zaprezentowany

Dziś na 11. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2015 w Gdańsku Koleje Mazowieckie wraz z producentem pojazdów – PESA Bydgoszcz SA - zaprezentowały piętrowy skład Push–Pull.

PesaSUNDECK – bo to od tego słonecznego, wyżej położonego pokładu wzięły swą nazwę nowe pociągi - są pierwszymi pojazdami kolejowymi tego typu wyprodukowanymi przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie do obsługi aglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów.

- To ogromna satysfakcja, że właśnie my umieliśmy odpowiedzieć na zapotrzebowanie Kolei Mazowieckich na zupełnie nowy, dla polskich producentów taboru, typ pojazdu. – mówi Marcin Jędryczka, członek Zarządu PESA, dyrektor Marketingu i Rozwoju. – Tak ważny Przewoźnik, od lat wyznaczający kierunki rozwoju na rynku regionalnych połączeń pasażerskich, postawił przed nami poważne wyzwanie, bo to PesaSUNDECK jest przecież pierwszym, nie tylko dla naszej firmy, polskim „piętrusem”. Jestem przekonany, że sprostaliśmy temu wyzwaniu i pojazd przez wiele lat będzie z powodzeniem służył pasażerom.  

- Koleje Mazowieckie były prekursorem procesu usamorządowienia kolei w Polsce, a także pionierem, jeśli chodzi o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań dla pasażerskiego transportu kolejowego. Tym samym wyznaczały nowe kierunki i standardy dla branży kolejowej w kraju. Jako lider pod względem liczby pozyskanych nowoczesnych pojazdów Koleje Mazowieckie współpracują z najlepszymi oraz niebojącymi się śmiałych rozwiązań kontrahentami. Taką firmą jest niewątpliwie Pesa, czego dowodem są wyprodukowane przez nią pierwsze w Polsce wagony piętrowe, które wysokim standardem konkurują z podobnymi pojazdami zagranicznych producentów. – powiedział Czesław Sulima, członek Zarządu, dyrektor eksploatacyjny „Kolei Mazowieckich - KM”.

Czym jest PesaSUNDECK

W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do 6 piętrowych wagonów środkowych. Składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h.

Oba typy wagonów wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy Internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych.

Zaprojektowane są jako dwupoziomowe, bezprzedziałowe, wagony drugiej klasy. W jednostkach sterowniczych znajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (spełniające wymogi TSI PRM) z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom na wózkach.

Dodatkowych informacji udziela:

Michał Żurowski, rzecznik prasowy PESA Bydgoszcz SA

e-mail: michal.zurowski@pesa.pl, Tel. (52) 586-84-63, kom. 607-809-721

Dodatkowych informacji udziela:

Donata Nowakowska, rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich - KM”

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl, Tel. (22) 47-37-551, kom.: 661 929 207