15:23
Zakup biletu przez Internet
Podróżni korzystający z usług Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” mogą nabywać bilety szybko i wygodnie za pośrednictwem strony bilety.mazowieckie.com.pl (System IKM).
Za pośrednictwem Systemu IKM można nabyć bilety wg taryfy normalnej oraz z ulgami ustawowymi lub handlowymi:
- jednorazowe,
- strefowe czasowe KM,
- dobowe,
- 3-dniowe,
- na pociąg „Słoneczny” lub inny o charakterze komercyjnym,
- Wspólny Bilet Samorządowy,
- Mazobilet.
Jak kupić bilet?
Aby dokonać zakupu biletu po wejściu na stronę bilety.mazowieckie.com.pl należy wybrać Kup bilet a następnie wskazać rodzaj biletu jaki chcemy kupić oraz podać pozostałe dane wymagane do zakupu biletu, w zależności od rodzaju biletu będzie to data i godzina rozpoczęcia ważności biletu, przysługująca zniżka, liczba osób, imię i nazwisko podróżnego.
W przypadku zakupu biletu jednorazowego należy wskazać stację początkową oraz końcową, a następnie na podstawie zaprezentowanego w systemie rozkładu jazdy wskazać połączenie, którym będzie realizowany przejazd. W kolejnym kroku należy wybrać spośród zaproponowanych ofert najkorzystniejszą dla siebie i dokonać płatności za bilet. Na pierwszym miejscu prezentowana jest zawsze oferta najtańsza, która może składać się z różnych ofert Kolei Mazowieckich. Pozwala to osobie nieznającej ofert Spółki KM na zakup zawsze najtańszego biletu.
Za bilet internetowy można zapłacić korzystając z karty płatniczej, BLIK lub szybkiego przelewu. Zakupione bilety udostępnione są poprzez stronę internetową do samodzielnego pobrania przez użytkownika w formie pliku pdf. W przypadku użytkowników, który posiadają konto w Systemie IKM bilety są dostępne do pobrania po zalogowaniu się do swojego konta z zakładce „Twoje Konto” – „Lista zamówień”. Do użytkowników, którzy dokonują zakupu biletów bez rejestracji w momencie utworzenia zamówienia na podany adres e-mail wysyłana jest wiadomość zawierająca link do zamówienia za pośrednictwem, którego należy pobrać bilet w pliku pdf.
Jak okazać do kontroli zakupiony przez internet bilet?
Bilety internetowe są biletami imiennymi, podczas kontroli należy okazać bilet wydrukowany na kartce formatu A4 lub na ekranie urządzenia mobilnego oraz dokument ze zdjęciem podróżnego, którego dane zostały zamieszczone na bilecie.
W przypadku, kiedy bilet internetowy wystawiony jest dla kilku osób, na bilecie zamieszczone są dane tylko jednego podróżnego, który podczas kontroli wskazuje pozostałe osoby odbywające przejazd na podstawie biletu.
Jak zwrócić bilet zakupiony przez internet?
Pasażer może samodzielnie dokonać zwrotu zakupionego biletu na 1 godzinę przed rozpoczęciem jego terminu ważności, jeżeli plik pdf zawierający bilet do wydruku/okazania na ekranie urządzenia mobilnego został pobrany lub do rozpoczęcia terminu ważności biletu, jeżeli plik pdf zawierający bilet do wydruku/okazania na ekranie urządzenia mobilnego nie został pobrany.
W przypadku niedotrzymania ww. terminu o zwrot należności za odpowiednio poświadczony niewykorzystany bilet można ubiegać się w drodze pisemnego wniosku kierowanego do Kolei Mazowieckich.
Reklamacje
Użytkownik po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu/zwrotu lub wymiany biletu za pośrednictwem Systemu IKM powinien wnieść reklamację do Wydziału Skarg i Reklamacji Kolei Mazowieckich, ul. Lubelska 26, 03-802 Warszawa, bądź na adres e-mail: skargi@mazowieckie.com.pl lub w dowolnym punkcie odprawy KM.
Regulamin sprzedaży biletów elektronicznych Spółki „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o.
Regulamin sprzedaży biletów elektronicznych Spółki „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. (Regulamin eKM) jest dostępny tutaj.
Wszelkie pytania, uwagi oraz sugestie związane z zakupem biletów za pośrednictwem Systemu IKM prosimy zgłaszać na adres bilety.info@mazowieckie.com.pl.