14:47
Przez aplikację mobilną KM
Bilety na przejazdy pociągami KM możesz kupić korzystając z nowoczesnej i intuicyjnej aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich. Jest to jedyna aplikacja umożliwiająca zakup biletów okresowych KM.
Jak kupić bilet w aplikacji mobilnej KM?
Pobierz aplikację KM na urządzenie mobilne (aplikacja jest dostępna do pobrania w sklepach App Store, Google Play oraz App Gallery pod nazwą przewoźnika „Koleje Mazowieckie - KM”), a następnie zarejestruj konto i zaloguj się do niego. Jeżeli masz już założone konto w Systemie IKM, to do aplikacji mobilnej KM, logujesz się używając tych samych danych (login i hasło).
Za pośrednictwem aplikacji mobilnej KM możesz kupić bilety według taryfy normalnej oraz z ulgami ustawowymi lub handlowymi:
- jednorazowe;
- strefowe czasowe KM;
- dobowe;
- 3-dniowe;
- okresowe (tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne);
- na pociąg „Słoneczny” lub „Słoneczny Bis”;
- Wspólny Bilet Samorządowy;
- Mazobilet.
Bilety jednorazowe możesz kupić bezpośrednio z ekranu głównego aplikacji. Wystarczy wybrać stację początkową oraz końcową, a także datę i godzinę przejazdu. Na podstawie zaprezentowanego w aplikacji mobilnej KM rozkładu jazdy wskaż połączenie, którym będzie realizowany przejazd. Następnie wybierz spośród zaproponowanych ofert najkorzystniejszą dla siebie i dokonaj płatności za bilet.
Jak kupić bilet okresowy?
Bilet okresowy Kolei Mazowieckich to bilet imienny, aby go zakupić przez aplikację KM, musisz utworzyć Wirtualną Kartę.
Wszystkie kroki konieczne do jej utworzenia wykonasz bezpośrednio w aplikacji KM, bez konieczności składania wniosków czy wypełniania formularzy.
Zakup biletu okresowego możliwy jest bezpośrednio po utworzeniu Wirtualnej Karty. Wirtualna Karta wymaga autoryzacji, której dokonuje obsługa pociągu, poprzez podanie nr PIN podczas kontroli pierwszego biletu okresowego zakupionego na utworzoną kartę. Kolejna autoryzacja wymagana jest tylko wówczas, gdy zostaną dokonane zmiany np. w zakresie danych osobowych lub zmiany urządzenia, na którym była zainstalowana aplikacja KM.
Jak dokonać płatności za bilet w aplikacji mobilnej KM?
Aplikacja mobilna KM oferuje różne formy płatności.
Za bilet możesz zapłacić korzystając z karty płatniczej, BLIK, szybkiego przelewu, czy wybierając płatność odroczoną Twisto (https://www.twisto.pl/).
Po potwierdzeniu płatności należy wrócić do aplikacji mobilnej KM. Zamknięcie okna płatności bez powrotu do aplikacji może spowodować, że zakupiony bilet nie będzie widoczny w zakładce „Bilety”.
Podczas zakupu biletu okresowego przy płatności kartą płatniczą masz możliwość ustawienia płatności cyklicznej. Pozwala ona na automatyczne odnawianie biletu okresowego.
Jak okazać do kontroli bilet zakupiony w aplikacji mobilnej KM?
Podczas kontroli biletów otwórz w aplikacji zakładkę „Bilety”. Następnie wybierz odpowiedni bilet i pokaż ekran z wyświetlonym biletem w taki sposób, aby można było zeskanować kod 2D (QR). Jeżeli po wejściu w zakładkę nie widzisz zakupionych biletów wybierz „Synchronizuj bilety”, aby zaktualizować listę biletów.
Przy przejazdach na podstawie biletów okresowych konieczne jest również wyświetlenie na ekranie urządzenia mobilnego Wirtualnej Karty.
Pamiętaj, że podróżując na podstawie biletów ulgowych konieczne jest okazanie dokumentu potwierdzającego uprawnienie do ulgi.
Bilety do kontroli można okazać również w przypadku braku dostępu do Internetu (offline).
Jak zwrócić bilet zakupiony w aplikacji mobilnej KM?
Możesz samodzielnie dokonać zwrotu zakupionego biletu przed rozpoczęciem jego terminu ważności. W przypadku niedotrzymania terminu o zwrot należności za odpowiednio poświadczony niewykorzystany bilet możesz ubiegać się w drodze pisemnego wniosku kierowanego do Kolei Mazowieckich.
Reklamacje
Po stwierdzeniu nieprawidłowości związanej z transakcją dotyczącą zakupu/zwrotu lub wymiany biletu w aplikacji mobilnej KM powinieneś wnieść reklamację do Wydziału Skarg i Reklamacji Kolei Mazowieckich, ul. Lubelska 26, 03-802 Warszawa, bądź na adres e-mail: skargi@mazowieckie.com.pl lub w dowolnym punkcie odprawy KM.
Regulamin sprzedaży biletów elektronicznych Spółki „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o.
Regulamin sprzedaży biletów elektronicznych Spółki „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. (Regulamin eKM) jest dostępny tutaj.
Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich
Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich
Pliki do pobrania