16:22
KM mają najnowocześniejszy system antyoblodzeniowy
Koleje Mazowieckie zamontowały system antyoblodzeniowy na terenie najnowocześniejszej w Europie myjni taboru kolejowego w Tłuszczu. To drugie tego typu urządzenie zakupione przez przewoźnika. Poprzednie zamontowano w grudniu 2014 roku na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów.
Wraz z instalacją kolejnego systemu KM wkracza do grupy najlepiej przygotowanych do warunków zimowych europejskich przewoźników kolejowych. Swoimi działaniami inwestycyjnymi KM realizuje w praktyce ogólnoeuropejskie podejście, mające na celu zapobieganie problemom związanym z eksploatacją taboru zimą.
- Działanie tego systemu wprost przełoży się na wzrost bezpieczeństwa przewozów, a tym samym na podniesienie jakości świadczonych usług. Znacznie poprawią się także warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników - mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu KM
Dzięki zastosowaniu systemu, na pojazdach osadza się do 90% mniej lodu. System składa się z: kontenera systemowego, układu natryskiwania płynu zabezpieczającego przed oblodzeniem, korytek zbiorczych pracujących w systemie zamkniętym, urządzeń kontrolno-pomiarowych, układów sterowania procesami natryskiwania oraz czujników pozwalających na precyzyjny natrysk. System jest sterowny ze stanowiska operatora za pomocą programu komputerowego. Urządzenie jest przystosowane do pracy w temperaturze do -30 st. przez całą dobę. Zamontowany układ nie ingeruje w sieć trakcyjną, a urządzenie posiada funkcję oszczędzania energii.
- Dzięki zamontowaniu systemu Koleje Mazowieckie są pierwszym w Polsce i piątym w Europie przewoźnikiem, który ma najnowocześniejszy system antyoblodzeniowy. Dziękuję za świetną współpracę – mówi, Juan Jose Cora, prezes firmy Corail.
Użytkowanie systemu to przede wszystkim zwiększenie efektywności działań obsługowych w okresie zimowym oraz jedna z oznak dbałości KM o ciągły wzrost bezpieczeństwa pracowników wykonujących obowiązki związane z odladzaniem. Nie bez znaczenia jest także poprawa warunków pracy oraz skrócenie czasu obsługi.
- Usuwanie lodu i śniegu z podwozi taboru to praca szczególnie niebezpieczna i czasochłonna dla pracowników, a wykonują ją zarówno w dzień jak i w porze nocnej. Dlatego zamontowany system znacząco poprawi bezpieczeństwo pracy – mówi Henryk Kawęcki, dyrektor Oddziału Usług Utrzymania.
KM są przykładem przewoźnika, który nie boi się wdrażać nowoczesnych rozwiązań. Dzięki takiemu podejściu innowacje nie pozostają w sferze planowania, a tworzą potencjał do rozwoju polskiego rynku usług na rzecz kolei.