Przejdź do treści Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do wyszukiwania połączeń
2024-07-17
13:02
Kategoria

Koleje Mazowieckie zamawiają 10 pojazdów FLIRT w ramach opcji

Koleje Mazowieckie skorzystały z opcji na dostawę 10 pięcioczłonowych ezt w ramach umowy na dostawę
15 pięcioczłonowych ezt zawartej na początku lipca. Oznacza to, że umowa na dostawę 15 plus 10 ezt zostanie zrealizowana w pełnym zakresie. Doliczając 25 pojazdów FLIRT zamówionych na podstawie umowy ramowej (w realizacji są już dwie pierwsze umowy wykonawcze) Stadler Polska wyprodukuje dla Kolei Mazowieckich łącznie 50 nowych pojazdów typu FLIRT.

Wartość tego projektu wynosi ponad 529 mln zł netto i oprócz zakupu nowoczesnych pojazdów obejmuje także koszt 18 – letniego serwisu oraz dwóch napraw w poziomie utrzymania P4. Realizacja tej inwestycji uzyskała dofinansowanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w wysokości 143,6 mln zł.

Robert Stępień, prezes zarządu, dyrektor generalny Kolei Mazowieckich podkreśla, jak dużą rolę odegrała spółka
w zmianie wizerunku pasażerskiego transportu kolejowego i to nie tylko w aspekcie regionalnym, ale ogólnokrajowym. – A było to możliwe dzięki licznym inwestycjom zrealizowanym zarówno przez właściciela, czyli samorząd województwa mazowieckiego, jak również dzięki efektywnemu pozyskaniu i wykorzystaniu środków unijnych. 

- Kolejne, nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT umożliwią rozwój oferty przewozowej Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach  o charakterze regionalnym: Warszawa – Płock, Warszawa – Otwock i Warszawa – Sochaczew – mówi Czesława Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Wszystkie nowe pojazdy dla Kolei Mazowieckich, podobnie jak elektryczne zespoły trakcyjne z poprzednich zamówień, zostaną wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska.

- Bardzo się cieszymy z otrzymania zamówienia na dodatkowych 10 pojazdów i z przyjemnością rozpoczynamy realizację złożonych przez naszego Klienta zamówień na łącznie 50 nowoczesnych i komfortowych pociągów elektrycznych FLIRT. Zdecydowana większość z nich wyjedzie na Mazowieckie tory już za dwa lata. Mamy nadzieję, że także umowa ramowa zostanie zrealizowana w pełnym zakresie i wkrótce pula zamówionych w siedleckim zakładzie pojazdów powiększy się o kolejne 25 jednostek» – komentuje Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska ds. sprzedaży.

Pojazdy FLIRT KM to jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej elektryczne zespoły trakcyjne, poruszające się z prędkością do 160 km/h. We wnętrzu każdego z nich znajduje się 275 miejsc siedzących, a także przestrzeń z wieszakami na rowery oraz półki na większy bagaż. Ezt FLIRT posiadają bezprzewodowy dostęp do Internetu, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczoną mobilnością, tj. platformy i mocowania dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, toalety z obiegiem zamkniętym przystosowane dla potrzeb tych osób. W wagonie C zintegrowano pętlę indukcyjną. Wysyła ona sygnał elektromagnetyczny do aparatów słuchowych osób niesłyszących, aby udostępnić im dane z systemu informacji pasażerskiej.

O firmie Stadler

Stadler buduje pociągi od ponad 80 lat. Dostawca rozwiązań w zakresie mobilności w dziedzinie budowy pojazdów szynowych, serwisu i technologii sygnalizacyjnej ma siedzibę w Bussnang we wschodniej Szwajcarii. Zatrudnia około 14 000 pracowników w różnych lokalizacjach produkcyjnych i inżynieryjnych, a także w ponad 80 lokalizacjach serwisowych. Firma jest świadoma swojej społecznej odpowiedzialności za zrównoważoną mobilność i dlatego stawia na innowacyjne i trwałe produkty wysokiej jakości. Oferta produktowa w dziedzinie magistrali kolejowych i transportu miejskiego obejmuje pociągi szybkobieżne, intercity, regionalne i podmiejskie, wagony metra, koleje linowe i tramwaje. Ponadto Stadler produkuje lokomotywy liniowe i manewrowe oraz wagony pasażerskie. Stadler jest wiodącym na świecie producentem kolei zębatej.

Obserwuj nas na LinkedIn, YouTube, Facebook.

 

O spółce Koleje Mazowieckie

Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. została powołana 29.07.2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51 proc. udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49 proc. udziałów). Od 2008 r., po odkupieniu udziałów od „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o., jedynym właścicielem spółki jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Koleje Mazowieckie świadczą usługi pasażerskiego transportu kolejowego na terenie Mazowsza. Obecnie spółka KM zajmuje trzecie miejsce pod względem liczby przewożonych podróżnych. W ciągu doby uruchamia około 800 pociągów. W parku taborowym Kolei Mazowieckich znajduje się 332 sztuki pojazdów. W 2023 roku została zakończona realizacja rekordowego zamówienie na zakup 61 sztuk ezt trzeciej generacji FLIRT ER160 wyprodukowanych przez siedlecki zakład Stadler Polska dla spółki KM.

Obserwuj nas na Facebook, Instagram, YouTube.

 

Kontakt dla mediów:

 

Stadler Polska Sp. z o .o.

Marta Jarosińska

Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu

Telefon: +48 601 198 003

e-mail: marta.jarosinska@stadlerrail.com

 

Donata Nowakowska

Rzecznik Prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.

Telefon: 22 47 37 551, kom. 661 929 207

e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl

 

 

Dofinansowane przez Unię Europejską - NextGenerationEU