13:41
Otwieramy drzwi do kariery w KM
Targi Praktyk Zawodowych to cykliczne wydarzenie organizowane co roku w Technikum nr 7 w Warszawie. Jego celem jest budowanie relacji zawodowych pomiędzy uczniami a pracodawcą. Honorowy patronat nad Targami objęli Rafał Trzaskowski, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy oraz Dorota Patrycja Stegienka, Burmistrz Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy.
Na początku marca w Technikum nr 7 w Zespole Szkół im. Inż. Stanisława Wysockiego d. „Kolejówka” odbyła się trzecia edycja Targów (poprzednie odbyły się w 2020 i 2023 roku). Wzięło w nich ponad 30 firm z Warszawy i okolic, z 5 grup zawodowych, w tym m.in.: Budimex, PKP PLK, PESA Mińsk Mazowiecki, Mennica oraz Wojskowa Akademia Techniczna. Nie zabrakło również Kolei Mazowieckich.
Na stoisku Spółki można było porozmawiać z Pawłem Mielniczakiem, Maszynistą KM, który jest absolwentem właśnie tej szkoły. Na pytania dotyczące praktyk wyczerpujących odpowiedzi udzielała Małgorzata Tendera, Kierownik Wydziału Rozwoju Kadr i Spraw Socjalnych. Dodatkową atrakcją był konkurs wiedzy o kolei i Spółce KM. Na udział w nim uczniowie cierpliwie czekali w kolejce, by sprawdzić swoje umiejętności. Oprócz tego była również fotoramka, na zdjęcie w której zdecydował się Krzysztof Gawkowski, Wicepremier i Minister Cyfryzacji, a oprócz tego były uczeń Technikum. Swoją obecnością zaszczyciła również Renata Kaznowska, Zastępczyni Prezydenta m.st. Warszawy.
Targi cieszyły się dużym zainteresowaniem, co dowodzi, że praca w branży kolejowej jest atrakcyjna dla młodych ludzi. Uczestniczyli w nich nie tylko uczniowie Technikum nr 7 d. „Kolejówka” (ponad 1150 osób), ale także uczniowie z innych szkół z Warszawy i okolic, zainteresowani pracą na kolei.
Tego typu eventy są bardzo dobrą okazją do poznania możliwości rozwoju kariery zawodowej, zapoznania się z ofertą praktyk i staży, jaką oferują różni pracodawcy, a także z tajnikami obowiązków na konkretnych stanowiskach. Uczniowie mają możliwość bezpośredniej rozmowy z potencjalnym przyszłym pracodawcą, a dla pracodawcy jest to doskonała płaszczyzna prezentacji własnej oferty i docelowego pozyskiwania nowych pracowników.